ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово

Ние четем в ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово

Трети етап 2017/2018

Седмица на четенето - 23 - 29 октомври

ДЕН ПЪРВИ - Родителите ни четат откъс от приказка; Разбрахме, че четенето е за цял живот, че любовта към книгата се създава в ранно детство.
ДЕН ВТОРИ - Децата от Подготвителната група изработиха книжки. Работиха усилено и резултатът е налице. Малките първокласници посетиха НЧ "Наука-1919 г.", където се запознаха с книгата, реда на взимане на книжки от читалищната библиотека. Получиха много ценни уроци от г-жа Светлана Николова - библиотекар, и, естествено - подаръци и почерпка.
ДЕН ТРЕТИ - "Маратон на четенето" - Четвъртокласниците посетиха децата от Подготвителна група към училището и им подариха "четящо човече" с послание. Маги разказа на децата какво ги очаква в училище - да не се плашат, защото учителите са много добри и подкрепящи. Третокласниците четоха на учениците от I клас. Шестокласнички прочетоха важни факти за 1 ноември и за Иван Вазов на децата от втори, трети и четвърти клас. Йорданка Калоферова, ученичка от V клас, представи свои авторски книги на най-малките ни ученици.
ДЕН ЧЕТВЪРТИ - Учениците илюстрираха момент от приказка.
ДЕН ПЕТИ - Ученици от III, IV и VI класове разсъждаваха на тема: "Обичам да чета, защото..." - като завършек на Седмицата на четенето в ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово. ДЕН ШЕСТИ И СЕДМИ - Домашно четене

Мариана Иванова, гл. учител     









Втори етап 2016/2017

"Ние четем" в ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово



В периода 10 - 14 октомври 2016 г. в ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово се проведе първата от инициативите, свързани с четенето. Седмицата 24 - 28 април 2017 г., проведохме втората инициатива - "Седмица на четенето".







Национална седмица на четенето в ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово



 За поредна учебна година ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово се присъединява към отбелязването на Националната седмица на четенето. Ето и нашата Програма на дейностите. Обобщена информация и снимков материал ще Ви изпратим след края на инициативата. 












Първи етап 2015/2016
 
Участие на второкласниците в „Бисерче вълшебно” 2016 г.


 Второкласниците от ОУ „Христо Ботев” – с. Крумово станаха част от почетното жури и получиха грамотите си от „Бисерче вълшебно” 2016 г.

Как децата от II клас на ОУ „Христо Ботев“ в с. Крумово си набавиха част от книгите, номинирани в „Бисерче вълшебно”?

Учениците от втори клас при ОУ „Христо Ботев“, с. Крумово, се запознаха с правилата на инициативата „Бисерче вълшебно“. Второкласничката Рая Толева, в качеството си на посланик, разпечата информация от сайта и запозна съучениците си с правилата. Госпожа Иванова прочете номинираните заглавия и всички двадесет и четири ученици си избраха книжка, която да прочетат. Стигнахме до въпроса: Как да си набавим тези книжки? По идея на учениците, и с помощта на родители, събрахме хартия и пластмаса, които предадохме на пункт за изкупуване на вторични суровини. През есента учениците събираха кестени, които предадохме на пункт за изкупуване на кестени. И така – ето ги паричките за книжките! Закупени бяха 12 книжки и четенето започна! С изобретателност и упоритост, с помощта на класния ръководител и родителите, учениците прочетоха книжките, гласуваха и получиха грамоти. Журито присъди наградата на книгата „Бъди ми приятел”, която беше от предпочетените от второкласниците книжки. Очакваме с нетърпение тегленето на наградите за журито и наградите за Активните бисерчета.





Походът на книгите

2 – 23 април 2016 г.


 „Походът на книгите”, който се организира в периода 2 – 23 април 2016 г., е инициатива на Асоциация „Българска книга” и е подкрепена от Министерството на образованието и науката. Маратонът е инициатива, заложена в Националния план за действие през 2015 – 2016 г. в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване грамотността.
НЧ „Наука – 1919 г.” – с. Крумово и ОУ „Христо Ботев” – с. Крумово се включиха в инициативата със следните мероприятия:

4 – 7 април 2016 г.
1.    Конкурс за изработка на маска на тема: “Моят любим герой от приказките” (съвместна инициатива на НЧ „Наука – 1919 г.” – с. Крумово и ОУ „Христо Ботев” –с. Крумово). Конкурсът се проведе в библиотеката на читалището.


11 – 15 април 2016 г.
1.     „Да прочетем на децата” – В продължение на 5 дни на Фейсбук-страниците на НЧ „Наука – 1919 г.” и на ОУ „Христо Ботев” – с. Крумово бяха публикувани по една приказка, която всеки родител да прочете със своето дете. Родителите направиха снимки и ги изпратиха, за популяризиране на инициативата.
2.    „Да творим заедно” – учениците участваха в работилничка в НЧ „Наука – 1919 г.”, където сами изработиха книгоразделители.
3.    „Приказка ми прочети” – първокласниците прочетоха любима приказка на децата от ПГ в училището.
4.    Децата от ПГ сами изработиха и илюстрираха книжка. Изработиха и книгоразделители.

18 – 23 април 2016 г.
1.    Проведохме „Състезание за най-добър четец и разказвач” по класове. Учениците сами излъчиха победителите в тази категория.
2.    „Езикът, който ни събира и разделя” – Проведохме състезание по правопис за учениците от прогимназиален етап и краснопис за учениците от начален етап в ОУ „Христо Ботев” – с. Крумово.
3.    „Да напиша приказка” – инициатива на Йорданка Калоферова, III клас, автор на детска книжка. Йорданка Калоферова разказа как е започнала да пише книгата си. Разговорът беше много вълнуващ за всички ученици.
4.    „Походът на книгата”. Второкласниците обмениха книги с второкласниците от училището в с. Цалапица. С трепет очаквахме пуснатите на свобода книги, а и нашите приятели, второкласниците от Цалапица, очакваха нашите. На един дъх прочетохме получените книжки. Осъществихме онлайн видеовръзка между двата класа, споделихме впечатления от прочетените книги и отправихме нови предизвикателства. Сдобихме се с нови приятели.
5.    Първокласниците бяха на гости на библиотеката в НЧ „Наука – 1919 г.” Най-малките читатели се запознаха с реда на ползване на книжка от библиотеката.
6.    Изготвихме изложба „Моята любима книга – илюстрация”. Децата се изявиха като илюстратори и художници.
7.    Отчетохме инициативите, свързани с „Походът на книгите”. Наградихме изявилите се през периода ученици.
Клипче от мероприятията през този месец обобщихме тук: https://www.youtube.com/watch?v=IHJ3mJ16xRI


Ние няма да спрем дотук! Ще продължим да се срещаме с книгата. А Вие?

НАЦИОНАЛНА СЕДМИЦА НА ЧЕТЕНЕТО

07 – 13 декември 2015 г.
  През учебната 2015/2016 г. ръководството и екипът на ОУ „Христо Ботев“ работи приоритетно съобразно дейностите от Регионалния план за действие в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността. С оглед на реализиране на целите и дейностите от Плана, в училищния учебен план, както и в работата на МО в училището бяха заложени редица мероприятия, едно от които е включване в национални и регионални мероприятия, свързани с четенето. По повод Национална седмица на четенето разработихме следната програма:
Национална седмица на четенето
07 – 13 декември 2015 г.
Понеделник
Откриване на Национална седмица на четенето: „Чета, защото…”
Вторник
„Най-добър четец” – състезание за най-добър четец и разказвач (по класове)
„Приказка да ви прочета…”
– големи четат приказка - съвместна инициатива на ОУ „Христо Ботев” и  НЧ „Наука – 1919 г.”
Сряда
Езикът, който ни събира и разделя
Състезание по КРАСНОПИС (I – IV клас) и ПРАВОПИС (V – VII клас)
Четвъртък
Маратон на четенето – „Аз чета изразително” – състезание за изразително четене на известно стихотворение
Петък
Ден на книгата - Моята любима книга „– представяне на любима книга, любим автор
Илюстрация на любима книга
Събота
Чета на мама и татко
Неделя
Любима приказка на мама и татко
Закриване на Национална седмица на четенето и представяне на резултатите

Каним родители да присъстват и да вземат участие в нашите инициативи и открити часове.

Програмата вече е качена на платформата „Ние четем“. Ето и кратко резюме на дейностите, реализирани през седмицата.


1. Детската градинка (ПГ) към ОУ „Христо Ботев“ – с. Крумово в Националната седмица на четенето.

2. Съвместна дейност с НЧ „Наука – 1919 г.“ – с. Крумово.
Партньорството с НЧ „Наука – 1919 г.“ – с. Крумово не е от днес. Училището и читалището осъществяват съвместна дейност от много години. Работим в една посока – културното израстване на малките ученици.
2.1. Големи ученици четат на най-малките деца и им подаряват книжки.

3. Състезание по краснопис в начален етап на основна образователна степен.
3.1. Малките ученици влагат много старание. Знаят, че след като напишат четливо и красиво текста, ще оцветят и работния лист. Направихме изложба с най-добрите работи. Директорът г-жа Генчева връчва награди – грамоти за тези, които са вложили най-голямо старание.

4. Състезание по правопис в прогимназиален етап на основна образователна степен.
            4.1. Изготвихме зложба на най-добрите работи по правопис. Директорът г-жа Генчева отчита резултатите от състезанието. Публиката – малки ученици, които се възхищават на уменията на по-големите.
            
5. Състезание за най-добър четец.
            Състезанието за най-добър четец беше много емоционално и оспорвано. Не липсваше напрежение, но пък усилията си струваха. Децата знаят мъдростта: „Дете, което чете, утре ще бъде възрастен, който мисли“ и с всяка поредна инициатива все повече я осмислят. Конкуренцията беше много голяма. В крайна сметка безпристрастното жури излъчи по един победител от всеки клас.
            5.1. Участниците в състезанието за най-добър четец.
            5.2. – Наградените в състезанието.

            6. Конкурс за най-добър илюстратор на приказка.
            6.1. Работим много задълбочено, почти като истински художници, вникваме в съдържанието на текста и караме белият лист да оживее в ръцете ни.
            6.2. Грамотите за отличилите се илюстратори, изложбата на илюстрации към приказки и награждаването.

            7. Чета на мама и татко.
            Тази задача планирахме за почивните дни. Не очаквахме кой знае какво да се случи, но пък резултатите ни изненадаха приятно. Родители споделиха снимки и впечатления от ефекта, който е предизвикала задачата. Децата обещали, че няма да четат само в този ден, заради инициативата, а и ще го правят винаги, когато имат време и добри слушатели.
            7.1., 7.2., 7.3., 7.4., 7.5. – Четем вкъщи на мама и тати.

            8. Любимата приказка на мама и тати от детството.
            Знаем, че това ще е един от най-емоционалните дни. Да се докоснем до детството, което са имали мама и тати – незаменимо. Това сближава, внася уют в отношенията, децата усещат магията на книгата и заживяват в безкрайния свят, който тя описва.
            8.1., 8.2., 8.3. - Мама и тати ни разказват любимата си приказка от детството.

            Инициативите за повишаване на грамотността не свършват със седмицата, която измина. Споделяме всички дейности на страницата на училището във Facebook  и в бъдеще разчитаме на подкрепата и съпричастността на родителите за постигане на по-високи резултати.


Програмата на ОУ "Христо Ботев" - с. Крумово, общ. Родопи за отбелязване на Националната седмица на четенето от 07 до 13 декември 2015 г.
Екипът на ОУ "Христо Ботев" е твърдо убеден, че повишаването на грамотността е един от значимите фактори за развитие на всяко общество и работим в насока да положим основите на едно грамотно и добре образовано поколение.





ИНИЦИАТИВА „ПРОЧЕТИ МЕ“ – ВТОРИ КЛАС

  През учебната 2015/2016 г. учениците от втори клас от ОУ „Христо Ботев“, в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността и планираните дейности в плана на МО – начален етап в училището, се включиха в инициативата на Българската асоциация по четене „Прочети ме“. Още в началото на месец ноември класният ръководител подаде заявка за присъединяване към инициативата в групата във Facebook, където участват класове от цялата страна. Това е група за споделяне на идеи за насърчаване на четенето сред малките ученици. В тази група класовете си отправят предизвикателства, свързани с четенето. Колеги разменят идеи, снимков материал от проведени инициативи.
Като начало класният ръководител, съвместно с родителите, осигуриха мотивираща среда в класната стая. Направи се библиотечен кът, родители направиха скамейка (специално място за четене), на която да може комфортно учениците да седнат, за да четат. Първоначално второкласниците донесоха свои книжки, в последствие, въодушевени от случващото се, родителите осигуриха спонсори и закупиха нови книжки за децата, така се обогати библиотечният фонд. За Коледа очакваме още книжки като подарък, с които ще продължим да обогатяваме библиотеката. Всяко дете има читателски картон, имаме библиотекар, който записва в картона прочетените книги. Постепенно децата започнаха да използват всяко свободно време (в междучасие, между различните дейности в целодневната организация на учебния ден), за да четат. Всеки месец се излъчва „читател на месеца“ – тези от учениците, които са прочели най-много книжки. В стаята имаме „дърво на прочетените книжки“, на което добавяме „листенца“, с надеждата в края на годината то да е отрупано с листа. Така, прашинка по прашинка, поставихме началото. Със следващия снимков материал ще илюстрираме какво постигаме.

1.1, 1.2., 1.3. – Началото на инициативата.

2.1. - С удоволствие четем и се учим да правим информационни книжки на любима тематика (Lapbook).

3.1. - Специалното ни място за четене.

4.1. - Голяма е радостта ни от книжките, които родителите ни дариха.
           
            5.1. - Потърсихме книжки, които са чели в детството си мама и тати и намерихме такива.

            6.1. - Получихме много специален подарък, книга-съкровище, „История славянобългарска“, която ни донесе от Атон дядо на второкласник.

            7. Докоснахме се до „голямата книга“ – така второкласниците нарекоха Тълковния речник на българския книжовен език.
           
            8.1, 8.2. - Ето така изглежда „дървото на прочетени книжки“ почти два месеца след началото на инициативата „Прочети ме“.

            9.1. - Заслужени награди – „читател на месец декември“.

            Второкласниците се включиха и в Националната седмица на четенето, която се проведе в училището ни.

Мотивираща е мисълта да направим така, че у децата, които отглеждаме днес, да запалим искрицата на любовта към книгата; да ги заразим със словото и магията й, за да успеят да съпреживеят емоционално прочетеното. Всеки ден правим стъпка напред към сдружаването с книгата. По този път не сме сами, подкрепяни сме от ръководството на училището, от родителите ни и вярваме, че ще успяваме.

Няма коментари:

Публикуване на коментар